tisdag 17 mars 2015

Profilen

Varför är vi så kåta på att veta vad profiler håller på med?
Vem bryr sig om att Stenmark knarkar?
Eller att Borg knullar?
Eller att Reinfeldt super?
Det enda är väl att alla är dom förebilder eller?
Varför envisas media med att skriva "profilen" hit och dit?
Vem bryr sig?
Antingen ska namnet ut eller ingenting.
Jag får bara konspiratoriska tankar om att allt är ett stort påhitt.
Vad får mig att bli bättre upplyst av att veta att någon knarkar eller så?
Då kan dom ju skriva Ulla i Högdalen eller Lasse i Grängesberg.
Vad spelar det för roll?
Kändis eller profil vadå?
När är man profil då?
Jag är det på mitt jobb eller i min familj.
Du är det också!
35-åringen?
Va fan är det för journalistik?
Är det ålders-diskriminering vi håller på med?
Vi får ej skriva ljushårig eller busschaufför.
Eller etnicitet är jättefarligt.
Eller religions-tillhörighet!
Nä det ska och får stå Kändisprofilen/47-åringen.
Det blir ju bara medias stora hatobjekt Flashback som får lösa frågan.
Jag undrar hur många media-människor som läcker på Flashback?
Jag undrar vad jag skulle heta om jag körde rattfull?
Blir inte du bara mer nyfiken av vem det är istället för vad hen har gjort?
(varför tvekar mitt stavningsprogram över ordet hen?)
Jag blir trött på medias beteende och förstår inte nyhetsvärdet.
Suck!
**************
En annan sak
237 kvinnor mördade skriver Aftonbladet om.
Var är deras skydd?
Varför fick dom inte skydd?
Min enkla förklaring är att (jag vet att det finns många olika förklaringar som
är en del i allting) vi skyddar offren för lite i samband med att vi tänker på förövaren.
Förövarens rättighet måste skyddas!
Jag blir besviken och ledsen över det resonemanget.
Och tänker vi så, så måste vi acceptera ett visst svinn i statistiken.
Och jag skulle inte bli nöjd över att jag inte kan förvänta mig skydd från samhället.
För vi måste ju alla tänka på våra rättigheter.
Varför är vi ett land med en massa rättigheter och knappt en enda skyldighet?

När jag tog körkort så sa min  körlärare att jag aldrig har
förkörs rätt utan jag har bara en massa skyldigheter.
Det tyckte jag var bra sagt.

I Sverige råder alldeles för mycket We shall overcome anda.
Det är inte det land som jag önskar.
Jag kommer alltid rösta på ett parti som värnar om min och dom
svagas rätt till ett säkert samhälle.
Någon måste betala priset.
Offer eller förövare?
Självklart med komplext än så jag vet det!
Våra kvinnor och våra barn ja alla medborgare har rätt att inte vara just rädd
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!