fredag 25 september 2015

Fredagstankar

Efter i mina ögon en riktig regnvecka som kom då solen
lite grann på fredag lunch.
Ser lovande ut för en av dom sista mc-turerna för året i morgon
Har inte kört på två veckor nu.
Sugen att gasa av sig lite.

Ommöbleringar på jobbet på gång.
Jag ska göra mycket mer och några andra mindre
för att dra det lite enkelt.
Jag ska dock inte sälja mig så billigt.
Så jag hoppas på lite konflikter.
För om jag bara tar emot så är jag körd vid nästa lönesnack.
Det är faktiskt lite Paradise Hotel över mitt jobb just nu.
Folk gör lite pakter här och där.
Min chef är konflikt rädd också så det här kan bli intressant.

Harry The Dog är helt underbar.

Va mycket som händer i världen just nu.
Och det är ju mest skit.
FN ska tydligen ha ett jättelikt toppmöte.
Dom ska bland annat utrota fattigdom
Hur går det till?
En världslig kommunism då eller?
Och tänk tanken på att ingen är fattig.
Hur går det ihop?
Och vad gör alla ekonomiska rovdjur då?
Är det meningen att vi ska vara jämlika allihop?
Går det?
Likadant med världsfred.
Vill alla ha det?
Som bestämmer och kan påverka alltså.
Fina idéer som är omöjliga att genomföra.

Varför inte komma överens om hur vi kan vara grannar med varandra
och låta alla sköta sitt?
Bara ha gemensamma miljömål
För det påverkar ju alla.
En del länder mår ju uppenbarligen bättre av en diktator.
Och en del kan ju inte vara demokratier.
Ska vi verkligen försöka exportera vår "way of life"?
Vem lyssnar på ett kallt land från norr?

Jag vet i alla fall vad jag vill med vårt land.
Invandring t.ex. behövs det massor av.
Men dom ska integreras i vårt samhälle.
Språktvång är A och O.
Inga bidrag utan motprestation.
Inga uppehållstillstånd till folk som inte skriver på ett "avsiktsbrev".
Inget bidrag till religion.
Vare sig vår religion eller "deras".
Nolltolerans mot brott!
Mer poliser (och lite högre lön)!
Längre straff!
Alla människor ska ta konsekvensen av sitt handlande.
Skola vård och omsorg får mer pengar (högre löner).
Högre skatt för vissa och på vissa varor,tjänster.
Bort med ränteavdragen helt!
Mer pengar till järnvägen
Mer skatt på flyg.
Mer/bättre djurskydd
Och mängder av andra åtgärder.

Nu blir det hem och prova lite ny öl.
Hittade en Ingefära öl som verkar bra.
Ha en skön helg
************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!