måndag 21 september 2015

Vänskap

Hur länge orkar man curla för vänskap?
Hur ska man få människor att förstå att kommunikation är tvåvägs?

Jag har två vänner som jag umgås en del med.
Vi gör saker tillsammans.
Det är därför vi är vänner.
För att vi har gemensamma intressen.
Annars så skulle vi aldrig umgås.
Men jag har ett stort problem med vår vänskap.
Det är så fort vi ska göra något så är det jag som står för fiolerna.
Jag kommer med idéer.
Jag arrangerar.
Jag bokar.
Jag betalar.
Jag meddelar.
Jag informerar.
Och jag tjatar om betalning jämt.
Och nu har jag tröttnat!
Jag orkar knappt umgås med dom längre.
Det är ALLTID på deras villkor.
(fan jag låter som en 10-åring)
Men när jag aldrig någon respons och aldrig bjuder dom till.
Så nu har jag köpt biljett till mig bara.
Och dom kommer undra varför inte dom fick någon biljett.
Dom kommer inte var arga eller ledsna.
Dom kommer bara säga jaha!
Jag har sagt åt dom flera gånger att det här funkar inte.
Så nu testar jag vår vänskap på riktigt för jag vill inte ha det så här.
Dom är helt enkelt inte värda det.
**************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!