tisdag 15 september 2015

Regn över Sverige

Det regnar lite just nu.Ganska skönt på sätt och vis.
Det blir lite friskare luft.
Min hund Harry är inte överförtjust i regn.
Han tycker det är lite jobbigt att bli blöt i pälsen.

Det regnar i Sverige också just nu.
Och då menar jag inte bildligt.
En del tycker det är bra andra tycker det är dåligt.
Just nu så har vi ganska många moln på den svenska himlen.
Det är svart mot vit.
Det är vi mot dom.
Det är rött mot blått.
Det är troll och fascism.
Det är feminister.
Det är islamister.
Det är IS.
Det är kurder vs. turkar.
Vi är just nu ett väldigt delat folk.
Är det så inbördeskrig startar?
Kan vi vara mer mänskliga än folket på Balkan var?
Kan vi leva med varandra?
Eller är det inte meningen så helt enkelt?
Jag börjar tro mer och mer på att det är bra med
uppdelningar mellan folken.
Leva i samförstånd?
Det är kanske inte meningen!

En folkomröstning i framtiden krävs?

Om inte jag får tycka och tänka som jag vill så är det
ju inte den demokratin jag vill ha.
Alla får tycka exakt som dom vill.
Så länge det stannar vid ord så är åsikten det finaste vi har.
Om det inte passar dig så får du möta ord med just ord.
Och absolut inget annat.
Jag blir så ledsen på att den ena sidan tecknas som negativ
och den andra som positiv.
Sen kan jag tycka att många är idioter men dom måste få vara just idioter.
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!