fredag 18 november 2016

Att kalla någon

Delmon Haffo!
En moderat kommunpolitiker bland annat, har kallat en tjej för hora!
Inte så snyggt va?
Hemskt och tragiskt!
A´la Trump som med snack till och med blev president i världens mäktigaste land.
Varför går det hem i USA men inte i Sverige?
En felsägning i Sverige är det värsta man kan göra.
En felsägning?
Knappast.
Det var nog inte första gången.
Varför förstår inte dagens politiker att allt blir inspelat på ett eller annat sätt?
Är det att det kommer fram som är värst eller att det sägs?
Samhället är betydligt grövre idag än för ett gäng år sedan.
Att vi ska förlåta mördare och våldtäktsmän bara dom har rätt bakgrund
är ok för vänstern.
Att visa får göra si och andra får göra så.
Är vi inte alla en hop med hycklare bara?
Det som passar vår egen agenda.
Det är en stor sandlåda nivå på allting som skrivs och sägs i etern nu.
Ni gör ju så och ni gör ju si.
Titta på dig själv istället.
Tänk lite längre än vad din näsa räcker.

Vad händer nu då?
Vem vinner och vem  förlorar på att en moderat kallar en sosse för hora?
Tycker oerhört synd om tjejen att hon kallas för det hon blev kallad.
Det är inte snyggt.
Jag hoppas att Delmon ringer upp Annika och ber om ursäkt..
Och menar det av hela sin själ.
Jag tycker att sen ska Annika gå ut i media och tala om det.
Media ska inte få vara som gamar och utnyttja detta mer.
Tycker sen att Delmon meddelar att han ska gå en värdegrundkurs
där han ska bli bättre i sitt beteende.

Vinnare av detta blir väl som vanligt SD.
Tar nog röster från moderaterna igen.
Inte tror jag sossarna får fler röster av detta.
Kanske några enstaka sympati röster.

Jag skulle också vilja säga att jag tyvärr också
skrikit hora någon gång tror jag.
Det är inte snyggt och jag är inte stolt över det precis.
Jag skämdes då och jag skäms idag.
Det finns ingen ursäkt och jag visade bara min dumhet.
När ilskan är för stor och argumenten är slut och du står där
med byxorna nerdragna så finns till slut bara neandertalar-stilen kvar.
Gå ner till djurstadiet och bete dig som ett
skadat djur som en sista gång ryter till och skriker hora.

Varför har det aldrig funnits ett ord som motsvarar det ordet på män?
Ett ord som får oss att fälla tårar längs kinderna.
Då kanske vi hade förstått vad som går i flickors skallar?

Det finns ju andra ord som sårar folk som vi inte använder.
Varför använder vi (oftast män) detta ord fortfarande?
Det finns ju typ ingen som säger negerboll idag.
Det var ju ganska enkelt att sluta med när en för mycket sårades av det.
********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!