måndag 21 november 2016

Hur långt ska det gå?

Vart är vi på väg egentligen?
Jag börjar faktiskt bli orolig.
En del säger att domedagen är här.
Andra säger att vi inte har några som helst problem.
Vänster mot höger.
Vänster vålds fascister mot Nazister.
Det ena ställs hela tiden mot det andra.
Jag försöker hålla mig i mitten men det är ju inte lätt.
Är det verkligen flyktinghjälp vs. välfärd?
Är det det största vi har att fundera över just nu?
Nästan all debatt har det i bakgrunden.
Det är elit vs. folk
Journalister mot Twitter/Facebook/Flashback.
Vi måste tillhöra imperiet eller rebellerna.
Vilka är vad?

Jag har ALDRIG varit rädd för att vistas ute i min
kommun Sundbyberg kvällstid.
Det är jag nu.
Jag känner mig hyfsat lugn när jag har hunden med mig.
Men annars så har jag alltid ett vakande öga runt mig.
Det är så mycket skit som pågår i min kommun Sundbyberg.

Våldet äger makten totalt i Sverige nu vill jag påstå.
Läser i all media om att våldet firar triumfer överallt.
Ingen är skyddad från dess terror.
Och vi låter det ske.
Varför undrar jag varenda dag.
Vad krävs för att dom som bestämmer ska vakna?
Hur många offer måste skördas?
Det försöks med delade badhus,
Det försöks med "tafsa-inte" armband.
Det försöks med att ge våldsverkarna lägenheter och grillad korv.
Vi hjälper dom och tänker på dom hela tiden.
Dom åker in och ut.
Får straffreducering hela tiden.
Det tänks på ålder så fort det går.

Jag försökte inleda en debatt på Twitter med en så kallad elit.debattör.
En som får 200 "likes" för varje inlägg.
Jag försökte fråga varför hen bara har inlägg åt ett håll.
Det kommer bara inlägg om att män är svin och att vi är för oroliga.
Jag ställde flera frågor utan hat eller hot.
Men raka frågor slutade bara med "block".

Varför är vi inte mer insiktsfulla än vad vi är?
Jag är ju inte heller helt öppen.

Men när är måttet rågat?
När ska gatorna bli våra igen?
När ska rädslan som skapar oro
som skapar fruktan som skapar hat få ett slut?

När ska du vakna och inse att utan lag och ordning
så finns det ingen demokrati?
Ingen ska få behandlas olika vare sig det är från vänster eller höger!
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!