tisdag 1 november 2016

SVT

http://www.etc.se/inrikes/svt-fragar-anstallda-om-partisympatier

Det ska tydligen kollas hur partisympatierna på SVT håller sig.
Och nu reagerar media på det.
Johanna Frändén (en av mina favorit journalister) grymtar på twitter om det.
Har sett en del andra kritiska inlägg om det.

En av anledningarna till att jag slutade betala TV-licens var just det.
Att jag tröttnat på att betala vänstervridna SVT som bara tittar åt ett håll.
Jag tycker att SVT numera har en politisk agenda och det är ganska uppenbart.
Jag tycker att SVT ska vara helt eget och granska alla lika mycket.
Ingen regering eller politik ska lägga sig i vad SVT håller på med.
Men först  eller rättare sagt det sista som fick min bägare att rinna över var
rekryteringen av Aftonbladets VD Jan Helin.
En klar vänster sympatisör.
Så det är väl bra att en gång för alla visa vart SVT och deras sympatier ligger.
Vad är ni rädda För?
Det är väl uppenbart att SVT och dess anställda inte vill att "högerextrema"
får rätt i sina misstankar.
Ni kan väl visa både anonymt och "ljuga" så det blir ett resultat
som ni önskar?
Men skadan är ju redan skedd!
Ni har ju visat med ert missnöje vilken sida ni sympatiserar med.
Och ni säger att röstningen går SD och deras ärenden.
Så det är ju som vanligt i Sverige.
För eller emot allting.
Polarisering har blivit ett ord som är stort i hela världen.
Tyvärr!
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!