tisdag 24 januari 2017

Arg och vit

Jag är en vit medelålders man i 50-års åldern
Jag ligger lite till höger på den politiska skalan.
Jag går väl i facket som många har en åsikt om.
Jag kan ju inte tala för alla som liknar mig.
Men jag kan påstå att en hel del tycker som mig.
Jag känner att vi är hyfsat många som bara blir argare och tröttare.

Sverige är väldigt uppdelat i åsikter just nu.
Alla tycker och få lyssnar.
Vi står nog långt ifrån varandra?
Eller gör vi inte det?
Vad kräver den ena sidan och vad kräver den andra sidan?
Höger mot vänster för att göra det enkelt.
Vad kan "din" sida gå med på för att den andra sidan ska få sitt igenom?
Jag vet inte exakt vad vänster sidan kräver mer än att våra gränser öppnas igen
och att rasismen försvinner helt.
Eller har jag tvär fel där?
Ja självklart ska dom rika sättas dit och betala mer i skatt.
Och en del annat.

Vad "kräver" höger sidan då?
Vad önskar jag?
Jag vill främst ha lag och ordning.
Ska det vara så svårt att få folk att ta konsekvenser av sitt handlande?
Jag vill ha straff som motsvarar gärning.
För ALLA!
Det är ingen etnisk fråga.
Det har ingenting med rasism att göra.
Jag skiter i vem eller vad förövaren är.
Straff efter gärning.
Är förövaren inte svensk medborgare så är utvisning en logisk påföljd.
Jag tror att dom flesta män i min ålder vill ha högre och hårdare straff.
Nolltolerans!

Vi vill att våra äldre behandlas värdigt och att inte andra grupper
åker gräddfil på deras bekostnad.
Jag har en dotter som skriker efter bostad.
Hon lär ju få vänta på en.
Men hon bryr sig nog inte för hon vill att en annan grupp får
glida förbi kön.

Just det här med att ta konsekvensen av sin åsikt eller uppförande
retar gallfeber på mig.
Tyck och tänk samt ta för dig och ha åsikter om andra men tänk inte längre än näsan
är så himla utspritt i Sverige just nu.
Vi blir bara dummare och dummare.

Sverige är ett uppdelat land där dom som blir kränkta just nu syns och hörs tydligt.
Och dom som är tysta och lider inte märks ett dugg förrän
någon annan för deras talan.
De tär viktigare att vi inte säger negerboll än att vi kan bada tillsammans i badhus.
Det är så mycket som helt har tappat i proportion.
En våldtäkt är inte längre en våldtäkt utan en diskussion om rasism.
Det är så klart alltid en man som våldtar.
Ska vi nöja oss med det?
Behöver vi inte veta mer?
Nej då så!
Då vet vi ju att alla män våldtar!
Men vi ska väl inte spärra in alla män va?
Nej vi ska inte spärra in alla invandrar män heller!
Men vi ska utvisa dom som inte är svenska medborgare.
Vi ska fängsla alla som är svenska medborgare.

Jag är en man!
Jag vägrar att låta mig kallas våldtäktsman för att en viss annan man våldtar.
Varför är vänstern så tyst när det gäller våldtäkter numera?
Har högern "tagit" det ordet?
Precis som nazisterna en gång snodde svenska flaggan.
När en sida är tyst så får det ju större proportioner än det behövs och fel dessutom.
Likaså när en dåre i SD vevar med järnrör.
Då kan inte högern stå tysta.

Media!
När ni pixlar vissa och inte andra förstår ni inte vad som händer?
Alla ska behandlas på samma sätt.
Varför ska media styra vart vindarna blåser?
Sanning! Vi vill alltid höra sanningen.
Det är svår att handskas med men den måste fram.

Varför kan vi inte utvisa en man för att rädda en annan?
Varför ska vi in Sverige låta vårt samvete styra oss mot allt på jorden.
Ska vi vara rädda för vad Afghanistan gör mot sina medborgare?

Alla som sitter tysta på andra platser då?
Finns inte dom?

Ge mig lag och ordning så lovar jag att sluta vara en arg vit medelålders gubbe!
******
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!