tisdag 3 januari 2017

Spåkulan 2017

2017 har precis startat och terrorn slår till igen.
Det börjar ju bra!
Folk sågar 2016 så hårt just nu.
Undrar om inte nästan alla kommer säga att tacka vet ja trevliga 2016?
Vad kan bli bättre 2017?
Fred i Syrien? Knappast.
Demokrati i Turkiet? Knappast.
Bättre i Frankrike eller övriga EU? Knappast.

Vad tror DU kommer hända 2017?
Jag gissar på att följande kommer hända 2017

Terrordåd i London!
Trump startar och slutar ett krig samma år
Putin startar ännu ett krig
Terrordåd i Moskva
Fler förorter brinner
Rasistdåd i Tyskland
Turkiet släpper loss flyktingvåg mot EU
Varmaste sommaren i Sverige på länge
Jag får tyvärr gå på begravning
Jag blir sjukskriven en längre period
Jag hittar nytt jobb
Sätter nytt personligt hastighetsrekord på MC
Ännu fler kändisar dör 2017 än 2016

Inga svåra eller oväntade gissningar.
Dock ändå inga saker jag hoppas på att ske.
Vi måste troligtvis gå mot ännu mer mörker före ljuset kommer.

********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!