onsdag 18 januari 2017

Oro


Jag vet inte vem den här killen är.
Troligtvis är de tingen jag sympatiserar med i övrigt.
Men han har en poäng i det han skriver.
Detta sammanfattar lite mina åsikter också.
Och folk är överens om att Sverige polariserats just nu.
Men ingen bryr sig om att göra något åt det.
Hatet får mer grogrund eftersom det enda som hörs (i mina öron)
är att folk kommenterar den andra sidan.
Inte vad som är fel med den egna sidan.
Ska vi inte vara rädda om det bästa landet i världen?
Ska vi inte öppna våra ögon och se vad som händer?
Ska vi inte börja agera och inte låta någon annan göra jobbet?
Det finns dom som säger att brunskjortorna är på fram marsch.
Men gör något då?
Se till att det inte finns en anledning för rasisterna att finnas.
Tror inte dom kräver annat än att samma villkor för alla.
Och rasist snacket är jag verkligen kränkt över!
Tror inte det minsta på att alla dessa människor som är trötta på att 
vissa får ditt och datt är rasister.
Rättvisa, sjukvård till dom som behöver och en del annat är vad som behövs.
Suck!
Ni här läst det så många gånger .
Både här och där!
Visa ert missnöje 2018 och kom ihåg allt som sagts och gjorts.
Dom kommer försöka tysta er med en barnbidragshöjning på 100:-
Gå inte på den!
*************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!