torsdag 23 mars 2017

Mitt liv som bilförare

Jag har haft körkort sedan 1982.
Jag har haft buss-och lastbilskörkort sedan 1985.
Jag har haft mc-körkort sedan 2012.
Det har inte varit en raksträcka.
Men den har varit fylld av händelser.

Jag började med att krocka!
Tog körkortet på fredagen.
Krockade på söndagen för första gången.
Sen fortsatte det.
1. En Ford Granada Kombi in i rumpan på en Bubbla vid Hjulsta stråket
2. Renault 5 in i rumpan på en Saab 900. Skroten!
3. Fick sladd på en Volvo 245 (militärbil) i skogen utanför Uppsala
    drog den rakt in i en tall. Det kom en AK 4 flygande från baksätet in i framrutan.Skroten!
4. Saab 99 voltade in i en bergvägg och ut på en åker. Slog mig medvetslös en stund.Skroten!
5 Volvo 740 Taxibil. 70km/h rakt in i rumpan på okänd bil. Killen kom inte ur bilen.
    Han fick sparka sig ur bilen. Två bilar till skroten!
6. Lastbil! Fick sladd.Gled rakt fram i kurva.Möter en bil som fick köra av vägen.
    Gled in i trädgård. Förstörde en häck för villaägare.
Det blev fler än så!
Tror att jag har krockat 12 gånger totalt genom åren

Har också gjort en del galna saker med fordon.
Bland annat har jag badat i 90 km/h på en VW pick-up.
Vi la en presenning på flaket och fyllde med vatten.
På med badbyxor och lät polaren köra på landningsbanan på F18 Tullinge.
Så jag badade i 90 km/h !
Det var kul när han bromsade.

Jag var också med om att byta förare i 110 km/h.
Det var lite läskigt.
Alla som sa att dom gjort saker så ville jag också prova det.
En gång antog jag ett vad att köra om 100 bilar
mellan Norrtälje och Stockholm.
Inga problem! Kom inte ihåg hur många det blev men fler blev det.

Jag har ofta varit utan spärr när jag körde bil i min ungdom.
Jag var inte mogen för körkort vid 18 års ålder.
Jag har gjort så mycket galna saker som jag inte kan berätta om.
För det låter lite sjukt och kanske inte något som jag är stolt över.
Eller jag kanske är det?
Adrenalin har och är en viktig ingrediens i mitt liv.

När jag kör fort och galet så mår jag bara så bra.
Numera väljer jag ställen lite bättre än förr.
Och det är tur att det dröjde till 2012 innan mc kortet togs.

Jag kan komma på mig själv skrattande när jag tänker på vad som har hänt.
Vill passa på att tacka alla som varit med.
Framför allt en kille som heter Per Hägglund som jag körde taxi med.
Satan vad kul vi hade det!
Kommer jag ihåg hälften när jag sitter på hemmet med alzheimer blir jag nöjd.
*********
seeya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!