fredag 17 mars 2017

Tack EU


Äntligen!
Som jag har längtat efter detta.
Jag vill absolut inte ha religion i mitt samhälle.
Men ska vi ha det så är det som allt annat.
Dom som vill syssla med det får göra det utan att andra påverkas.

Fick jag bestämma så skulle ingen få syssla med religion före 18 år ålder!
Man är inte mogen att rösta före 18 års ålder.
Är du mogen att välja religion före 18?
Varför ska någon påtvinga dig en sak du inte ve något om?
Ska skolorna lära ut detta så ska ALL religion få lika mycket tid och uppmärksamhet.
Och absolut för och nackdelar också.

Men detta handlar om arbetsplatser.
Varför ska jag inte få gå med SD tröja eller andra ännu "värre" symboler
om dom får visa och skylta med sin religion?
Religion ska INGEN som inte vill behöva stå ut med.
Jag tycker arbetsgivaren själv ska få välja på sin arbetsplats.
Utom offentlig verksamhet.
Där ska ingen religion överhuvudtaget få visas för det är samma sak med politiska symboler.
Vad folk sysslar med hemma eller i lokaler spelar ingen roll för mig.
Vare sig du har grova sexlekar eller ligger på en bönematta.
Men jag ska inte behöva äcklas av vare sig kristendom eller islam.
Samma skit allting!

Tack EU för att ni kan göra vettiga saker också.
Inte bara syssla med utseende på gurka
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!