måndag 10 juli 2017

Fredlig demonstration



Så har då G20 mötet avslutats i Hamburg.
Vad minns du därifrån?
Trump Erdogan eller Merkel?
Eller det du ser på bilden?
Detta händer alltså 2017 i vår del av Europa.
En polis som skyddar oss medborgare blir misshandlad av våldsverkare.
Snart är det dags för ett annat möte i Göteborg!
Undrar hur många svenska poliser som blir misshandlade?
Vilka är då dessa män?
Varför gör dom detta?
Varför tillåts dom göra detta?
Är det här demokrati?
Jag som är fotbolls supporter vet hur snacket går när det är våld inom fotbollen.
Hur många poliser har misshandlats i Sverige i samband med fotboll?

Dom här slåss ju in vänsterns namn.
Och dom gör det igen och igen och igen.
Dom tillåts också slåss utan att vänsterfolk fördömer det.
Sen förväntas jag stå till svars för vad AIK´s firma gör med Bajen´s firma!

Om det vore val inom fotbollen skulle du då rösta på AIK eller Halmstad?
"Snälla" Halmstad mot "elaka" AIK?
Tänk om du ska rösta i valet 2018.
Ska du då rösta på vadå?
Ska alla stå till svars för vad en del gör?
Åt alla håll.

Jag som röstar åt höger alltid fördömer alla som håller på med våld.
Nazister som vänsterfascister.
När ska folk till vänster fördöma på samma sätt?
För det upplever jag inte att dom gör.
Och det är en del av problemet tycker jag idag med den polarisering
som är överallt i vårt samhälle idag.

Fick jag bestämma så skulle polisen svara mycket hårdare när dom blev attackerade
så som dom blev i Hamburg.
Ger man sig in i leken så ......
En snäll och fredlig demonstration blir aldrig attackerad i västvärlden.
Plundring av affärer herregud.
Att slå en polis är nog det värsta man kan göra för dom försvara oss andra.
suck igen!
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!