tisdag 18 juli 2017

ST - mitt fack

Jag gick med i ST när det började blåsa kallt på min arbetsplats.
Kände jag behövde stöd och trodde i min enfald att dom kunde hjälpa mig.
Men det blev bara pannkaka.
Tänkte att det ändå kanske var bra med att vara med i facket.
Nu när man blir äldre och det blåser lite allmänt ute i samhället.
Men när det blev löneförhandlingar så drog det ut på tiden och det
blev inte mer i plånboken när facket skötte snacket för mig.

Men nu så börjar jag tröttna
ST börjar att lägga sig i politik.
Ska facket göra det?
Ska facket få vara min politiska röst?
Om inte jag håller med mitt fackförbund alls vad det gäller partihörighet
eller värderingar eller till och med hur demokrati tolkas,
ska jag då vara med?

Varför kan inte facket bara göra det dom ska?
Har facket någon roll att spela i dagens Sverige?

Nu har jag i alla fall begärt utträde så nu är saken utagerad för mig
*********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!