tisdag 4 juli 2017

Skolan och krav

Skolan är så svår idag säger två tjejer i Aktuellt på måndagen.
1/3 del av dom som går i gymnasiet klarar inte att få godkända betyg
Vad har hänt?
Är skolan svårare idag än igår?
Vad har jag missat?
Man ska väl lära sig samma saker idag som igår.
Vissa detaljer ändrar sig självklart men teknik och annat finns ju mer
och bättre av idag.
Är det inte för låga krav idag?
Tjejerna säger att vi måste sänka kraven på elever idag.
Det är så typiskt svenskt att ge mindre krav på allt.
Det är så synd om alla nu.
När ska folk ta eget ansvar?
Varför kan inte föräldrar ta mer ansvar över dom barn dom sätter på jorden.
Barn är någon pryl man ska ha.
-jag älskar ju barn
Nej du gillar att få en pryl till i ditt hem.
Ta hand om ditt barn är till 18 års ålder.
Inte tills det kan knyta skorna själv.
Vi måste få folk att få mer sunt förnuft och inte tycka och tänka vad
andra kan göra för mig.
Det är så ego centrerat i Sverige idag.
Jag bilden är så mycket större än något annat.
Man kan inte leva egoistiskt och ha familj samtidigt.
När du får barn så hinner du inte med allt eget det säger sig själv.
Dygnet har 24 timmar!
Skolan är inte bara lärarnas sak.det är din som förälder också.
Det är så många i föräldrar i Sverige som aldrig borde skaffat barn.

Skolan är så svår!
Jag häpnar över den kommentaren.
Du har en sak i livet att koncentrerar dig på.
Gör det!
Det är hela tid liv som står på spel.
Gör skolan lättare!
Ja man kanske ska ta bort division från matematiken
eller ett par bokstäver ur alfabetet.
Eller varför inte ta bort religion som ämne eftersom Gud inte finns!

Jag vet att det behövs bättre och fler lärare men att skolan bör bli
lättare fördummar ju bara oss svenskar och vi kommer bli från åkta av
bättre utbildade ungdomar från andra länder.
Vi kommer behövs ta hit kompetens och skicka oss själva ner i
en massa lågavlönade jobb.
Inget fel med dom.Jag har ett sånt själv.
Men jag har valt det.
Och aldrig klagat.
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!