onsdag 6 november 2019

Miljö

Zlatan Ibrahimovic säger ofta att han blir bättre om han är arg.
Det är en drivkraft säger han.
Att slåss för orättvisa m.m.
(sen säger han en hel del korkade ja korkade saker)
Vad är det han säger  nu igen -man kan ta grabben ur Rosengård men aldrig
ta Rosengård ur grabben. Och det är ju ett bra statement.
Men tillbaka till det första att bygga på att vara arg.

Samtidigt som jag tycker att det är det sämsta som finns så fattar jag.
Jag blir mer kreativ på ett sätt när jag är arg på något.
Eller ledsen för den delen.
Det är mycket lättare att skriva av sig när man har starka känslor.

Nu är jag arg igen!
På HELA mänskligheten.
Vad håller vi på med?
Varför finns vi överhuvud taget?

Det roliga och kanske mest dåraktiga är att en del tror att det finns en Gud
som skapade oss människor.
Som om han skulle förstöra jordklotet med en varelse som är ren och skär ond!
Sen skapade han Satan som motpol!
Fattar ni troende ingenting överhuvud taget?
Finns Gud så är han den största sadisten som någonsin gjort något!
Tusen gånger värre än Stalin (ja han var värre än Hitler - läs på!)
Men om han inte finns (så är det lägg bara ner) så är det då värre eller inte?

Vi har förstört sen vi kröp upp ur havet för 10 minuter sedan (typ).
Har inte åstadkommit ett jotta.
Vi blir fler och fler som ska dela på allt mindre.
Miljöpartiet säger att lösningen  är plastpåsen och mindre flyg på Arlanda.
Centerpartiet säger att vi ska ta emot alla som vill komma hit.
SD säger att vi ska inte låta någon komma hit.
Och dom övriga mumlar i (södermalms)skägget.

Men problemet är ju världens ökande befolkning!
Vi blir fler! Och fler!
Hur får världens ekonomer och professorer ekvationen att gå ihop?
Varför ställs inte frågan?

http://www.bbc.com/earth/story/20160311-how-many-people-can-our-planet-really-support

Jag kanske har fel?
Eller det har jag nog!

http://supermiljobloggen.se/nyheter/2010/11/hur-manga-manniskor-far-plats-pa-jorden

Eller ?

https://feber.se/vetenskap/hur-manga-manniskor-far-det-plats-pa-jorden/348202/

Tja olika svar kanske?
Vi kanske blir ensamma i alla fall för var ska djuren leva?
Så mitt svar på klimatdebatten blir att fråga Greta Thunberg om hon ska skaffa barn.
Varför skaffar du barn?
Är inte det bland det mest egoistiska du kan göra?

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&list=PLJAuMa6mcMN_Dl8B5VW1562Wa3YwnEc3i&index=12&t=0s

Använd kondom!
Dom är i och för sig gjorda av plast men ändå?


             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!