måndag 11 november 2019

Någons morgon

Ett inlägg på Facebook i mitt flöde i min kommun.
Bara ett stenkast från där jag bor!



"Fy faan säger jag bara FYFAAN!!! 
Känner mig kränkt, frihetsberövad o sååååå jävla förbannad är även lite mörbultad, rätt skakis o ganska chockad!!!
Jävla helvetes skit rent ut sagt.
I morse vid ca 06:30 tiden på väg mot jobbet,
jag hoppar av bussen vid hållplats Bergshöjden strax efter Hallonbergens centrum
o tänkte gå sista biten som jag gjort så många ggr förut en prommis innan jobbet är ju skönt...
På gångvägen strax före Galna Kocken eller vad krogen nu heter i dag... 
Blir jag påhoppad o nedslagen/neddragen/puttad av en kille
bara så där helt från ingenstans kommer han...drar luvan från min jacka
över mitt huvud, armbågar mig över rygg/nacke/axel
o får ned mig i marken.
Han drar o sliter i min jacka o mina kläder...jag skriker som en besatt
o slåss o fäktar o sparkar medans jag tänker:
Är det slut nu, ska jag dö? bli våldtagen? misshandlad? rånad-ja bombsäkert rånad!
Men på nåt jävla sätt så klarar jag mig ändå!
Det kom någon en man tror jag långt bort...
Så killen lämnade mig på marken o sprang mot Rissne T-Bana.
O jag tar mig upp på skakiga ben o går mot jobbet. 
Är så jävla arg.
Ska en annan människa få ta min vardag min trygghet mitt område mitt liv!!!
Vad faan är det som händer i samhället i dag???
Två småpojkar blev överfallna av två andra lite äldre killar hemma i Bagis igår kväll!
Två kvinnor blev överfallna o våldtagna i Bergshamra förra helgen. 
En kvinna blev även attackerad/påhoppad/våldtagen längs Råstasjön för ngn vecka sedan...
Var i helvete är världen på väg kan man sannerligen undra 😡"

som Sverige bäddar sin säng.....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!