fredag 1 januari 2021

2021

Vaknar upp till rubriker om raketer mot polisen och andra.
Skräckslagna djur överallt.
Jag hoppas verkligen på ett förbud mot fyrverkerier.
Eller i alla fall att man behöver licens för krutanvändning.
Men flata landet Sverige vågar så lite numera så jag tror inget händer.
Jag har blivit en människa jag inte gillar på flera sätt.
Fattar ingen att det skapas ondska och elakhet hela tiden?
Egoismen blir allt större.
Jag skiter snart (eller vadå snart?) i allting.
Vad behövs för att jag ska bli ”på bra humör igen”?
Ansvarstagande är det enkla svaret.

Nej jag är fortfarande inte rasist!
Jag kan fortfarande skilja på folk och folk!
Sluta brunsmeta runt dig!
Man kan kritisera utan att vara rasist.
Och jag kommer alltid att hävda att problemet är inte invandring.
Problemet är våra makthavare och alla som kör strutsmentalitet.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!