onsdag 20 januari 2021

Dagen

 Januari pågår och vaccinationerna har sakteligen kommit igång. Jag är inte imponerad över hur våra makthavare har skött detta. Men det är ju så med allting i landet där alla slipper ansvar och konsekvenser av ett dåligt skött jobb. Så är det på mitt jobb också. Där folk slår sig för bröstet av det som dom åstadkommer men har något gått snett så är det locket på. Jag har tidigare beskrivit världen och Sverige som ett stålbad som vi måste gå igenom. Med polarisering som ett ord som nästan alla nämner då och då. Vi kommer att få uppleva större och hemskare saker än vad vi sett på länge innan det vänder. Jag siar att Sverige kommer att få uppleva mycket mer av våld och segregation samt större klyftor innan saker händer. Det går inte fort i landet Sverige. Själv är jag trygg i min bubbla så länge jag inte är på fel plats vid fel tillfälle. Så enkelt eller svårt är det nog.

Personligen så är jag vid vägs ände där saker och ting måste hända. Mitt liv når snart den sista delen där få stora saker kan ändras. Corona pandemin skyndar nog på en del saker kanske. Undrar om det jag funderar på kommer att hända i år? Just för tillfället är jag en dagen väldigt lycklig för att nästa dag vara väldigt deprimerad. Bortskämd är man ju i alla fall. Varför är det så svårt att vara positiv och bara tänka på alla fördelar.

Idag svärs Biden in som president. Vågar någon gå emot när jag slår vad om 100:- att Joe kommer att avlida före sitt ämbetes första period?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!