torsdag 22 juli 2021

Fria ordet

Hur ställer du dig till det fria ordet?
Är det viktigt för dig med yttrandefrihet?
Får man säga vad man vill?
Ska en del få säga vad dom vill till andra?
Hur ska det tolkas?
Är det inte så att vad jag säger kan jag inte rå för hur du tolkar det?
Är det mottagaren eller avsändaren som räknas?

För MIG är allt glasklart.
Je suis Charlie Hebdot!
Är det fritt så är det.
Tycker du att min mamma är en riktig fitta får du tycka det.
Men du får stå ut med vad jag tycker om det.

Kolla in debatten med Nadim Ghazale.
Han vräker ur sig det mesta och ber nu om ursäkt för det.
Inga ursäkter i världen av detta betyder något för mig.
Går han in i köket får han stå ut med hettan.
Om jag säger en sak och sen ber om ursäkt så får jag nog stå ut tills mottagaren är nöjd.
Godtar jag din ursäkt så gör jag.
Inte så svårt.

Hur kan folk hylla religionsfrihet men inte total yttrandefrihet? 

Folket som dog på tidningsredaktionen ska inte ha dött i onödan. Je suis Charlie Hebdot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!