lördag 10 juli 2021

Hipp hipp hurra

Fyllde 57 igår. 
Grattis på födelsedagen till mig själv.
Jag är inte bitter men……….
Att fylla år den 9 Juli är bara värdelöst, så är det.
Ingen är hemma varje år och att kunna ha lite tårta eller fest
är totalt omöjligt. Det är bara ren och skär fakta.
Mina närmaste vänner har aldrig kommit ( inte ens när jag fyllt jämna år).
Och det är värre numera, för nu ringer inte ens någon.
Ett pliktskyldigt inlägg på Facebook blir det.
Mamma och lillebror är dom enda som ringer.
Ja min dotter också självklart.
Så kalla mig bitter men då är jag det.
Jag avskyr 9 Juli!
Att bli ett år äldre är ingenting men den dagen är skit.

Min sambo orkar inte ens överraska mig med någonting.
Det har hon i och för sig aldrig gjort.
Numera blir det en flaska sprit för det funkar ju.
Varje år dagen före min födelsedag så säger hon att hon ska iväg och göra ett ärende som jag inte kan följa med på.
Trött på att engagemanget inte finns för 5 öre.

Jag har väldigt många gånger visat engagemang mot vänner som fyllt år och jag har aldrig krävt något tillbaka men motivationen försvinner varje år mer och mer.
Jag har ALDRIG blivit överraskad av någon på ett positivt sätt i hela mitt liv.

Då vill du bli uppvaktad någon gång, gör något själv då!
Förvänta dig inte någonting om du själv är så tråkig.

Och fråga mig inte igen varför jag hatar 9 Juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!