måndag 5 juli 2021

Tankar

Nu var det ett tag sedan man skrev något. Det har ju mest blivit bilder och länkar och annat. Men nu så skriver jag lite tankar igen och det finns ju saker som upprör mer och mer samt saker som man mår bra av. 

Jag har köpt en ny bil. Eller ny och ny den är bättre begagnad i alla fall. En Toyota Corolla igen blev det. Färgen är det enda jag inte är nöjd med. Grå är den. Men det heter nog Cement grå metallic tror jag. Hoppas den rullar lika länge som den gamla.

Min hund Harry mår lite bättre av dom kortison tabletter han får nu. Och nu är ju badsäsongen här. Harry bara älskar att simma och hämta saker i sjön.

Jag mår också bra och ska inte klaga på något. Får snart min andra spruta så då kanske man vågar åka någonstans snart. Hoppas på en hojresa i augusti till antingen Tyskland eller Norge. Beror på väder och karantän kanske. Mig är det verkligen inte synd om. Operationen av tummen gick jättebra så nu är jag nästan i fullt skick.

Men Sverige är lite småsjukt faktiskt. Kanske till och med behövs opereras. Cancer svulsten måste bort. Jag talar om ALL kriminalitet. Och sitt inte nu och säg att det är inte så farligt som vissa personer med antingen makt eller höga röster säger. Bor man i privilegierade områden så ska man nog vara lite ödmjuk och inte skrika  -Höj skatten eller mer vinster behövs. Vi blir alla drabbade av detta på ett eller annat sätt. Och jag tycker att vi måste sluta prata om vem som säger vad utan lyssna på vad som sägs. Lägg örat mot marken och lyssna på folket. Det finns lösningar. Både långsiktigt och kortsiktigt. Och börja tänk på dom som drabbas av kriminaliteten. Trygghet är A och O i vårt samhälle. Inget fungerar utan trygghet. Inte ens miljöarbetet. Det är sådan stor buffé i Sverige för kriminella och ni tycker ända att SD och deras ÅSIKTER är värst! Hur kan ni tycka det? En åsikt är alltså värre än en handling? Om vi hjälps åt att lösa sakfrågorna så slipper vi SD och en del av deras rasistiska svans. Jag är ingen förespråkare av SD. Men dom säger saker vi behöver höra hela tiden. Sluta brunsmeta allt dom säger. Dom är rädda och desperata. Fråga dig själv varför du inte vill lyssna på vad dom säger och varför dom har 15-20 % av väljarna bakom sig?

Eller skiter du i allt som du inte drabbas av?

Lägg ner alla friskolor inom en snar framtid. Experimentet fungerar inte som det utförs nu. Skolpengen måste ändras om så att förutsättningarna blir lika för alla skolor. Och varför ska vi ens fundera på religiösa friskolor. Lär ut all religion på samma sätt men barn ska få välja religion. Det är deras rätt till frihet.

Vem ska bestämma i Sverige? Det struntar jag i så länge folkets demokrati fungerar. Vi måste alltid slåss för att få behålla det fria ordet. Glöm inte det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!