fredag 1 oktober 2021

Arv

Pengar driver verkligen fram det sämsta ur människor.
Människor som inte har varit intresserade alls blir helt plötsligt jätteintresserade av att få ta del av pengar. Ja inget annat förstås, inga saker eller minnen. Inte heller vara med på minnesstunder och prata om personen ifråga. Jag pratar förstås om min pappa. Nu kommer sorkarna fram ur sina hålor och ska ha pengar så fort det går och så mycket det går.

Jag har ju skrivit om detta förut men jag blir så upprörd av en av mina bröders beteende. 
Det är ju faktiskt inte våra pengar utan det är vår pappas pengar som han ger till oss i en gåva. Vi har ingen rätt att kräva något alls(moraliskt tycker jag i alla fall). 
Jag säger åt alla att gör av med dina pengar det kommer bara att bråkas om dom i alla fall.
Min mamma står på tur. Då ska det bråkas igen. 
Var så säkra på det. Jag tror mig veta exakt vad som kommer att hända när det ska delas upp. En person kommer få dra hela lasset med allt utom pengarna för då kommer han igen skrikande om sin del av arvet. Han som har skitit i vår mamma fullständigt genom alla år. Han sviker sina egna barn numera precis som han lovade att inte göra själv. Och det klagas över hur han blir behandlad men självinsikten är noll. Jag ser fram emot dagen då jag aldrig kommer att prata eller träffa honom igen. Var så säkra på det.

Ha nu en trevlig fredag på er!

P.s. Jag kommer tillbaka i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!