fredag 29 oktober 2021

Att ändra åsikt

Vad får dig att ändra åsikt över något?
Vad får dig att haja till och undra om du ska ta till dig något nytt som du inte tänkt på tidigare?
Vilka personer har du ändrat uppfattning om?
Kör du i samma hjulspår som alltid?
Hur många har ändrat sig i politiska frågor såsom bytt parti?

Jag har genom åren röstat på Folkpartiet,Moderaterna och Medborgerlig Samling. 3 partier! 
Inte mycket.
Men jag håller nog kvar vid mina åsikter ganska hårt.
När jag lyssnar på någon som jag blir imponerad av så förstår jag inte varför andra inte fattar det.
Jag vill ju se helheten inte lösryckta citat eller meningar från vissa populister 
som vill ha 10 sekunder i rampljuset.
Därför tycker jag om människor som är obekväma för den stora massan.
Jag bara gillar Alexander Bard och Hanif Bali jättemycket.
Har börjat upptäcka Aron Flam också.
Vi måste ha folk som vågar gå emot strömmen.

Har du lyssnat på podden "Den sista Måltiden" jag gillar verkligen inte allt men mycket är bara vanligt svenskt sunt förnuft, sånt som så många säger att dom har en inte vill eller vågar att uttrycka sig så.
Men det finns många därute som är fräscht att lyssna eller läsa. T.ex. Maria Hind Alias eller varför inte följa "polskaaraben" på Twitter. Två tjejer som har åsikter att lyssna på. Alla åsikter ska man inte hålla med om, men det är viktigt att ta in saker du inte alltid håller med om eller kanske till och med avskyr. Jag har så många otroligt trångsynta människor i min omgivning som bara vägrar ta in saker från "den andra sidan" som dom så fint utttrycker det. 

Våga ändra åsikt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!