fredag 22 oktober 2021

Einar

Våldet!

Einar är död. Vem var Einar? Ingen aning faktiskt. Jag har inte en susning om vem det var. För jag lyssnar inte på den musikgenren. Så för mig är det bara ett offer som blivit mördad. Men är det ett oskyldigt offer? För jag vidhåller att det är skillnad på oskyldiga offer och inte. Så för mig är det bara en konsekvens av ett handlande som i grunden är självvalt. Han valde den livsstilen. Jo jag är äckligt cynisk av mig och det har jag varit i hela mitt vuxna liv. Jag tar konsekvensen av mitt handlande. Fått böter,blivit sparkad, tjejer som gjort slut, blåst på pengar, tappat saker, osv. Men jag har aldrig skyllt på någon annan än mig själv. Jag är felet som måste rättas till. Skyll inte på samhället (den ursäkten får mig att bli så arg). Men så länge inte det finns ett konsekvenstänk i vårt samhället så fortsätter detta.

- Nu är det nog! Skriker den stora massan om och om igen. Till er svarar jag NEJ det är inte alls nog eller över för ingen ska ta konsekvensen. Och det börjar redan på dagis. Så är det.

Vi kan helt enkelt inte överleva som samhällskropp om vi inte tar bort cancern som växer och växer. Vi måste våga ta tag i problemet. Men när en stor del av makten fortfarande säger att SD och låga skatter är problemet ja då får vi nog leva med detta för lång tid framåt.

Jag har ofta sagt och skrivit att så länge fel folk blir drabbade så kommer inget att hända. Och jag har ju fått rätt än så länge. Jag tror att våldet måste drabba dom som blundar i mycket hårdare grad. Alla måste vakna. 

Under en period av min uppväxt så var den svenska flaggan "kidnappad" av skinheads/nazister m.m. Sen tog VI tillbaka den och sen dess så vågar vi vifta med den fina svenska flaggan. Så min idé är att den svenska vänstern vågar ta "kriminalitet/integration/segregation"frågan från SD och högerpopulismen för då är det ok att prata om dom gigantiska problemen som finns. 

Så varje gång Jimmie eller Hanif pratar om kriminalitet våga då prata om det inte vem som säger det.

Så nej jag tycker synd om Einar. Jag tycker synd om flickan som träffades av skotten i Hallunda eller barnen i Flemingsberg. Eller polisen som sköts till döds i Göteborg.

Glöm inte att i vårt land är det ingen som tvingar in dig på kriminalitetens bana. Du väljer det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!