fredag 10 december 2021

En tanke eller två

Va tråkigt det är att skriva att det är härligt med Fredag. Är det bara helgen man lever för? Självklart inte men det blir ju så att man uppskattar den lilla frihet och andhämtning man får.

Åker till stugan idag med Harry själv. Ska bara skotta snö och sitta framför brasan och filosifera. Gjorde det mycket mer förr för då var tankarna mer snurriga och ojämna. Jag var helt enkelt mycket deppigare förr, har nog lärt mig leva med mig själv mer nu. Jag drevs av ganska mörka tankar förr. Ni som är intresserade av mina tankar och hemska saker får vänta tills efteråt. Ja ni vet vad efter är. Jag har satt datum för lösgörande av en del inlägg som är långt fram i tiden. Förlänger med typ ett år i taget.

Men annars mår jag bra faktiskt. Alltså generellt för en del dagar är ju lite sisådär. Letar efter kickar just nu på alla sätt. Corona stoppar verkligen en massa drömmar om lite lyckligare tillfällen i livet. Att resa är oerhört viktigt för mig.

Jag plågas ibland av mitt förhållande till före detta vänner som jag umgicks och gillade mycket. Varför beter jag mig som jag gör mot dom som ville vara mina vänner och en del av dom vill ju fortfarande vara det? Jag förstår inte mig själv ibland. En del följer efter mig i mitt liv och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Jag skäms över det men samtidigt så vill jag ju uppenbarligen göra det jag gör för att jag gör det ju ofta. Skammen över mitt beteende är stort även om man inte tror det. Jag ska jämföra med en sak som jag vet om mig själv.

Tänk er att ni sitter vid fika bordet en 5-6 stycken och pratar om ganska roliga saker. Du har valt själv att sätta dig med dessa människor. Vid bordet bredvid sitter också ett sällskap som tycks ha trevligt. Helt plötsligt utan att veta varför så vill du hellre sitta vids det andra bordet och vara med i deras samtal istället för där du sitter. Och nu så hör du två sällskap prata samtidigt men du hör inget av dom. Du lever liksom mitt i mellan dessa sällskap. Du vet vad du har men kan inte vara nöjd med det. Du längtar hela tiden efer något annat. Du har ingen ro med att njuta och suga in det som finns säkrat hos dig. Sen har jag oerhört svårt rent koncentrationsmässigt att prata/lyssna på någon när ett annat par pratar precis bredvid. 

Är det du som springer bredvid mig på löpbandet? Är det du som handlar där jag handlar? Jag hoppas du mår bra och att jag inte förstört eller gör ditt liv sämre. Jag saknar alla goda vänner jag haft i mitt liv.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!