lördag 3 september 2022

50

Halvsjuk och lite hes gick jag till min lillebror och hans särbos dubbla 50-års firande. Det var trevligt. Inte trevligt utan väldigt trevligt. Eller kanske supertrevligt till och med. Men tyvärr inte roligt. För det är väl skillnad. Kul att träffa släkt och vänner till de två. Hon och han var ju där också. Alltså jag menar ju självklart min storebror och hans fru (som verkligen förtjänar ett eget inlägg). Hans frus syster som omgående fram och ville lätta på hjärtat. Hon berättade både det ena och det andra. Jag lyssnade och en del skulle säkert bli överraskade eller kanske chockade. Men inte jag för jag är van. Jag försökte lite artigt prata med storebror men jag gick bet. Inte för att försöket var mer än halvhjärtat i och för sig. Jag och min sambo ska i alla fall träffa systern och hennes väldigt trevliga man och prata någon dag eller så. Det kan bli mycket snack om storebror och hans fru. 

Men den här kvällen var ju till firande av min lillebror. Som kan vara en irriterande liten sak men jag lär mig mer och mer att han är just en lillebror med allt vad det innebär. Och det serverades väldigt goda hamburgare. Så grattis lillebror. Det är härligt att ha dig. Storebror nej du får nog vara borta nu för evigt. Vi syns på morsans begravning……kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!