torsdag 15 september 2022

Just nu

Så då fick Magda äntligen avgå. Det ville jag verkligen. Kan inte förstå att det är 30 procent av det svenska folket som vill ha mer socialdemokrati i Sverige. Hur kan ni vilja ha samma sak i 4 år till? Även om det blåa laget inte är bättre så har vi i alla fall försökt med något annat. Fattar inte ni till vänster och alla dess partier att vi vill inte ha detta? Vi vill ha förändring. Vi vill inte ha denna kriminalitet eller otrygghet. Vi vill inte ha segregation eller denna enorma invandring. Vi vill ha säker och hyfsat billig energi. Vi vill ha ordning och reda i skolan. Vi vill inte att bidrag ska löna sig mer än arbete. Och så vidare. 

Jag är inte säker eller ens tror att det blir bättre men jag tror på att med detta resultatet så får vi en förändring.

Var på budget bröllop och 50-års kalas nyligen. Plus att jag har legat sjuk i över en vecka. Det är därför jag inte skrivit något på ett tag. Bröllopet var kul men det syntes att allt var budget. För mat och dryck snålades det enormt på. Man fick en charktallrik och en öl kan man sammanfatta detta med. Min sambo tyckte det var jättekul så då blev jag nöjd och glad. Det var ju en av årets varmaste dagar så de var ju självklart lite jobbigt det med. Men det blev några GT så jag somnade gott.

50-års kalaset (festen) var både rolig och trevlig och kall och lite tråkig. Fick en otroligt god hamburgare till maten och god dryck till så det var bra. Mycket roligt folk också. Men festen var utomhus och det var en kall kväll. Så det blev lite jobbigt med det. Sen hade värdparet bestämt att det skulle vara lite lekar. Så dem som deltog tyckte det var kul men dem andra frös nog mest. Som jag. Min storebror var där ett tag också men vi utväxlade ungefär 4 ord med varandra så den farsen fortsätter. Och nu fick jag höra saker av min brors frus syster också hur dem är. Jag blev chockad men inte överraskad över deras beteende mot folk. Min bror har totalt tappat det. Hoppas dem trivs och mår gott i sin ensamhet. För jag kan ju inte kräva att folk ska umgås när dem inte vill det. Så trots detta så har dem min respekt. För det är dem som väljer detta. Tycker bara synd om deras barn som vill ha kontakt med sina föräldrar sen tycker jag också det är tråkigt när man inte förstår sitt handlande utan klagar på andra. Min storebror klagade alltid på vår farsa. Men han själv är sju resor värre. Jag släpper honom helt nu tills vår mor försvinner för då måste vi ha en tillfällig kort kontakt vare sig vi vill det eller inte. Sen kan vi gå skilda vägar för evigt.

Tillbaka till festen. Totalbetyget blir tyvärr bara trevligt men inte roligt. Men jag hoppas min lillebror och hans tjej hade det bra för det var ju deras fest. Jag höll också ett tal för min bror. Det var kul.

Håller på och söker nytt jobb också för här på KI kan jag inte vara kvar längre. Det går bara utför. Ingen bryr sig om vad jag gör och min nya chef är totalt ointresserad över vad jag gör eller hur mina dagar ser ut. På måndag vet jag nog om det blir nytt jobb eller inte. Håller tummarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!