lördag 24 september 2022

Lördag

Kattvakt!
Jo det är så. 
Till Sveriges minst sociala och människoälskande katt. 
Den katten hatar verkligen alla människor.
Fick mig ett bett tidigare och det var bara att gå därifrån.
Tur att det inte är min katt.
Har faktiskt inte ett dugg förståelse för katt.
Vad är syftet med att ha ett husdjur som inte gillar folk?
Som bara har jakt i sig? Som bara mördar för mördandets egen skull? Som man släpper ut och tar in en gång om dagen men vet inte ett dugg vart den är eller vad den gör? Ska aldrig skaffa katt. Måste vara det tråkigaste djuret tillsammans med den vandrande pinnen. 
Men strunt i det. 
Man ställer väl upp när en vän behöver hjälp. 
Dem sparar ju ett par tusen som ett kattpensionat vill ha.

Har precis tagit en skogspromenad på 1 timme och 45 minuter. Det mesta i skogen. Mötte varken djur eller människa. Tyst som attan var det. 

Det blev mycket tänkande på allt och alla.
Nej jag saknar inte dig.
Pratade med lillebror igår.
Ibland är det väldigt trevligt att prata med honom. 
Pratade länge om släkten. 
Alla har väl sina egna relationer med sin släkt? Eller ingen alls kanske? Blod är tyvärr värdelöst ibland.

Vill ha det nya jobbet nu. 
Behöver en förnyelse i mitt liv.
Mamma vet inte om att jag sökt nytt jobb.
Om jag ska berätta saker för folk så måste man vara intresserad, jag blir tyst annars. 

Gräsmattan på landet ser ut som fan eftersom något djur har bökat sönder allting. Undrar vad det är för djur?

Lite bilder från idag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!