tisdag 20 september 2022

Idag

Var på andra intervjun igår för ett nytt jobb. 2 timmar lång grillning om hypotetiska situationer man kan hamna i som vaktmästare. Ganska fascinerande faktiskt. Men jobbet låter väldigt spännande för att vara ett vaktmästarjobb.

Och nu vill jag verkligen lämna mitt nuvarande jobb. Det är (relativt sett) helt värdelöst på min arbetsplats just nu. Har en ny kollega som inte kan någonting men som får jobba hemma två gånger i veckan. Det är sanslöst. Och min chef struntar fullständigt i vad jag gör på dagarna. Ingen ser mig eller hör mig. Jag är så ensam som jag aldrig har varit. Dem flesta arbetar hemifrån 2 valfria dagar i veckan utom måndag och det betyder ju att huset är tomt. Det som händer löser jag på typ en kvart. Så jag vill inte vara kvar här längre och det är ju så synd för då vet jag ju inte om mitt eventuella nya jobb är något att ha. Så har det alltid varit tyvärr. Jag väntar alldeles för länge med att söka nytt jobb. 

Jag kräks verkligen på min nuvarande chef och min på kastade kollega  som jag inte har en aning om vad hon ska göra. Men jobba hemma ska hon göra. 2 gånger i veckan. Och min chef vet jag inget alls om hur ofta hon jobbar hemma. Det finns ett schema som man titta i men alla fyller ju inte i det och det ändras hela tiden. Schemat är mest för att vår AC (Administrativ chef) ska ha sitt på det torra. Snart är det medarbetarsamtal och det blir spännande. Men jag hoppas verkligen att jag har lämnat in min avskedsansökan då. Håller tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!