tisdag 29 november 2011

Drive Tintin och filmtajm

Såg lite film helgen som var.....




Denna filmen kommer jag knappt ihåg.
Totalt meningslös film som inte fyller någon känsla alls!
Rekommenderar inte denna film alls....läs en bok istället!
*************
Sen såg jag:



Alltså denna film är genialisk i en dryg timme.
Sen tar manuset slut känns det som.
Tror jag sett denna film åtminstone 3 gånger på bio
10-12 gånger på video och yterliggare några gånger på DVD/TV.
Och den håller än.....men jag blir mer och mer kritisk till den sista 15-20
minuterna då den spårar ur fullständigt.Och det är inte ett dugg roligt.
Men tiden före detta är fenomenal och denna film är definitivt en klassiker.
Så du måste se den!
***********
Sen blev det:




Denna filmen var kanonbra.Jag tillhör den generation som har växt upp med Tintin
och han är en viss typ av människa som dom speglar väldigt bra i filmen tycker jag.
Även Haddock har dom fått väldigt bra.
Filmen följer boken ganska bra och sticker iväg från den några gånger.
Men det gör inget faktiskt. Och i 3D är den ännu bättre.
Jag kommer absolut se denna film fler gånger och ser fram emot nästa film i serien.
Hoppas Steven Spielberg gör den med!
*****************
Den sista filmen i helgen blev:



Vilken skit film......helt onödigt att göra denna film.
Dilaogen som vissa skriver är smart i sina forum fattar jag inget av.
Alla är tysta i fem sekunder innan dom säger något.
Och det överdrivna våldet emellanåt är hemskt att se.
Trodde på en bra bilfilm(första två minuterna är lovande) men det blev ju knappt en bilfilm.
Varför heter den Drive?
Trodde på en nyinspelning av Walter Hills klassiker The Driver med Ryan O`Neal
men tji fick jag........se något annat istället...eller förresten hyr The Driver.....
****************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!