onsdag 2 november 2011

Hårdare straff? Ja Tack!

Jaha idag åker jag till Björnrike!
Hoppas kunna visa lite bilder på måndag eller så!
************
Grekland!
***********
Alltså nu ska man tydligen få lägre straff om man är full när man utför brott!
Sverige är fantastiskt! Vad i hela friden får oss att göra det så?
Varför ska vi visa hänsyn till förövarna av olika brott?
Varför ska vi som inte utför brott och använder vårt sunda förnuft "straffas" för vad
dom som inte kan det?
När blev brottslingen viktigare än offret?
Varför ska man inte ta ansvar för sina handlingar nån gång?
Varför är det enda gången staten inte tolererar brott är ekonomisk brottslighet?
Varför ska inte brottslingar sitta inspärrade så vi som är oskyldiga offer är så säkra vi kan bli?
Hur ska det motivera folk att hålla sig till lag och ordning?
Jag är fruktansvärt besviken på alla som ser till att skydda brottslingar.
Där är media den stora boven tillsammans med alla som inte sitter i verkligheten.
T.ex. advokater och makthavare. Vi som rör oss i samhället får alltid betala priset.
Jag hoppas att nån gång det blir så att en "viktig" journalist eller makthavare drabbas
så det blir en vettig debatt i alla fall! för nu är det så att alla vi som vill ha ordning och reda
trycks ner direkt för att vi är "inhumana" m.m.
Jag vill slippa vara rädd för när min dotter rör sig ute efter mörkrets inbrott.
Jag vill slippa oroa mig för att bli nedslagen oprovocerat på stan.
Jag vill slippa vara rädd för rattfyllon när jag kör min motorcykel.
Jag vill slippa tänka tanken att "ta en sup så blir straffet lägre"!
Det är åt helvete med svensk lagstiftning just nu!
Gamlingar får sova på golvet! Det är åt helvete!
************
Låt Grekland skapa sitt eget öde!
Hjälp dom inte mer utan låt sskiten gå i KK!
Varför ska ett helt folk vara så att ingen förstår att nån måste betala för festen som dom själva skapat?
Varför ska jag betala?
Just nu är jag så trött på allt som sägs om Grekland så jag uppmanar folk att tänka över om man ska
åka dit och turist t.o.m.
Avgå Grekland nu!
************
Dagens länk:

http://www.youtube.com/watch?v=qGA4TE9zMgA

Ozzy ...........
***********
Som sagt så åker jag till Björnrike för lite vandring.
Behöver komma från jobbet också några dagar för att ev.hitta lite motivation.
......seeya.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!