måndag 14 november 2011

Weekend Helg

Tja helgen började med en löptur hem från jobbet
Slussen - Sundbybergs Station. Tog 51 minuter efter ett par små missar i
konsten att hitta hem. Helt plötsligt så tog vägen slut på ett ställe!
Då fick jag springa åt fel håll ett par hundra meter (hur kul va det?).
**********
Tittade sedan på en jättebra film.




Den höll riktigt bra hela vägen och den överraskade på ett bra sätt. Matthew med det svåraste efternamnet man kan tänka sig gjorde det övertygande. Jag är ju ett litet fan av Michael Connely´s böcker så
det hjälpte väl sitt till också.
**************
Lördagen inleddes med litet mc-körning i kylan.
Det blev en tur Vaxholm-Åkersberga-Upplands Väsby via en massa småvägar.
10,2 mil blev det.........hur kul som helst.Men jag frös som en tibetansk nakenhund dom sista milen!
************
På kvällen blev det biljard med min sambo och några kompisar på Joulo.
Det var skitkul men jag var tyvärr inte med i det vinnande laget.
***********
Söndagen inleddes med kaffe på sängen sen låg jag störe delen av dagen i soffan.
Blev lite städning också......
Kollade in två gamla "klassiker" på tv´n också.......
Först såg jag:


Tja den håller ganska bra fortfarande!
Jag ser den som lite av en "svart komedi".så jag gillar den fortfarande.
Har inte sett någon av uppföljarna och känner mig ganska glad över det.
***********
Sen såg jag:


Det är en riktig klassiker som förmodligen alltid kommer hålla.
Sean Penn är briljant och alla nadra skådisar är riktigt bra.
Gillar Clancy Brown som skådis också.
Men säg en dålig rolltolkning som Sean Penn gjort?
Har du inte sett denna höjdare så leta upp den genast!!!
*****************
Dom håller på med tvärbanan i sumpan och spårlägger och allt annat.
Och då håller dom på med att montera nya trafiksignaler.
Kan någon vänlig själ räkna hur många som ska monteras samt
förklara varför i h-vete det motiveras med så många?
**************
Den nya arbetsveckan inleddes med ett floskelfyllt utvecklingssamtal med min chef.
Där han pratade 1 miljon ord och jag 100!!!!
Är det inte jag som ska prata?
Varför börjar jag tröttna att prata med folk som inte lyssnar?
Han frågade dessutom varför jag ha blivit så tyst?
Och jag svarade då att om någon pratar så måste den andra lyssna!
Vad är det för svårt med det?
************
111111........jag springer hem från jobbet!!!!!
111112........jag kör 10 mil motorcykel!!!!!!!
Vintern är verkligen frånvarande!!!!!
**********
......seeya........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!