tisdag 21 augusti 2012

Klassiker? Eller?

Filmtajm!



Firman – Tom Cruise och Gene Hackman med flera gör ett stabilt jobb i denna Grisham film. Tycker den håller fortfarande fast den börjar bli till åren.

Kommer säkert bli en nyinspelning om några år,när filmmakarna har slut med ideér totalt som dom redan verkar ha. Ganska spännande och inte många tråkiga stunder. Lite förrutseende kanske men den är två timmars ren underhållning. Som sagt lite gammal.

Jag ger den 3 av 5.


The Lonely Guy – Denna ”klassiker” i mina ögon börjar bli lite gammal och den känns inte så bra som jag tyckte när jag såg den senast. Ämnet är bra och den innehåller många roliga skämt och jag tycker Steve Martin är briljant samt den övriga ensemblem är bra. Tycker kanske den kvinnliga huvudrollsinnehavaren är
ganska dålig och jag har nog inte sett henne sen dess så det kanske visar hennes klass. Har du inte sett den? Se den i så fall! Ger den en stark 3 av 5.
****************************


Mr. Brooks – Kevin Costner gör en helt okey roll här.Och storyn är ganska okey den med. Men de känns lite ”fel” emellanåt och hade jag fått bestämma så skulle hans roll vara ännu mer elak än den är. Känns som om Kevin inte riktigt vill vara den ”bad guy” hans rollfigur är. Tycker filmen är en film som underhåller  den tiden som den pågår och den är aldrig tråkig.Men den lyfter inte heller.
Se inte fram emot en film du vill komma ihåg. Utan se den som ett nöje i ungefär 1 timme och 40 minuter.
Ger den en svag 3:a av 5. Lite mer än godkänd bara.
*****************************
s....................eeya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!