onsdag 8 augusti 2012

Movie tajm


 

Red Road - trög engelsk rulle som inte är logisk. Ganska intressant ämne som jag såg fram emot. En rulle som jag läst om och läser man storyn så får man förhoppningar om en bra rulle. Men vilket schabbel med ett bra manus.

Hyfsat bra skådisar och bra miljö. Gillar när filmerna inte alltid är ”rena och snygga” men oj vad ologisk och fel den känns. Massor med saker som irriterar mig.
Kanske tycker du inte likadant? Men jag vil inte sitta och svära för mig själv om varför saker sker som dom sker. Men filmens idé berör så jag vill hela tiden se klart den och veta hur den slutar. Slutet är logiskt och ganska bra.

Betyget är en svag 3 av 5.



Safe House – Denzel Washington är en av mina favoritskådisar sedan den briljanta Training Day. Men han känns lite trött och det verkar som om han skulle behöva byta rådgivare för en del filmer på slutet har varit felval tycker jag. Safe House är dock ett stabilt hantverk och den är hyfsat bra. Bra skurk (svensk!). Och jag tycker den är underhållande som en  bra actionfilm ska vara.
Kanske lite mycket en-i-mängden film.

Ger den  3 av 5.......


The Hunger Games – denna upphaussade film som alla längtade till.
Varför då? Ganska bra film men det är ju bara en rulle som ska ge klirr i kassan hos filmbolaget/manusförfattare/bokförfattaren! Tycker det inte finns någon anledning till att skriva särsklit mycket om denna.
Är inte speciellt intresserad av dom filmerna som kommer i denna serien. Undrar hur många som det blir? Under eller över 5! Vad tror du?

Ger den 3 av 5 för som film är den ändå okey.
***************
Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!