onsdag 8 augusti 2012

Tony Olsson´s blogg

Av en oförklarig anledning så kollade jag in Tony Olsson´s blogg.
Vet inte hur jag kom på att jag skulle kolla in den.
Jo förresten det pågår en helt sjuk debatt på Svenska Fans AIK´s sida
på deras "Gnagarforum" där det finns en fallang som hyllar Tony Olsson/Jackie Arklöv.
Eller hyllar och hyllar? Avgör själv!
Tillbaka till Tony´s blogg.
Ska försöka läsa hela bloggen om det finns tid till det.
Men jag skummade igenom lite här och där.Kanske inte är optimalt att bara läsa vissa utdrag
ur ett sammanhang. Men han pratar en del om vilken tortyr det är att sitta i fängelse utan att veta hur länge man ska sitta där. Han pratar om det ohumana i dagens samhälle att sitta en livstid.
Och han tycker det är dumt att internerna sitter på obestämnd tid för det är verkligen tortyr m.m.
Och pratar om gamarna (kvällspress m.m.) samlas runt kadaverna (fångarna) när det söks om tidsbestämt m.m.
Han kommenterar dom anhöriga till dom mördade poliserna,hur dom minsann orkar kommentera och gråta ut i pressen.
Men nu undrar jag om det inte är tortyr att leva utan sina mördade anhöriga?
Är det verkligen synd om er som har valt sitt sätt att leva?
Han pratar en del om "ungdoms-synder" som han bör vara förlåten för idag.
Varför ska jag tycka synd om en ständig återfalls förbrytare?
Han ska ju självklart sitta inne väldigt länge!
Och det ska han få veta! Det ska samhället också få veta!
Jag tycker att folk ska få chansen till att bli förlåtna. Men inte om och om igen!
Sätt ner foten och säg stopp det här tolererar inte vi.
Jag tycker mer synd om dom som måste leva vidare utan sina anhöriga!
Jag röstar definitivt på dom som vill ha hårdare straff i Sverige.
Tvekar väldigt mycket om dödsstraff men livstid som straff i Sverige? Absolut!
Sent vaknar syndaren!
Om han skulle försöka få sin förlåtelse av anhöriga till dom mördade så kan alla försöka gå vidare.
Ska jag tycka synd om att han är utan internet?
Du hade tusen chanser att ge upp den där dagen utanför Malexander!
Ja det kanske är tortyr för dig att sitta inlåst utan att veta hur länge.
Kanske kommer du ut en dag.
Om jag fick bestämma så skulle du minst få sitta tills du är 50-55.
För det skulle innebära att du har brännt tid liv,alltså livstid.
Och kvällspressen är ju på din sida,har du inte fattat det?
Jag har mailat till kvällspresen flera gånger och frågat varför dom står på brottslingarnas sida
och inte på offrets. Men aldrig fått ett bra svar.
Hoppas du mår bra Tony,men jag hoppas inte du kommer ut på lång tid.
Varför ska jag behöva vara rädd för återfallsförbrytare som blir utsläppta för tidigt?
**********
Superglad över brottnings-bronset kanske jag inte är.
Men är Jimmy glad är jag glad!
********
seeya!

1 kommentar:

Fria ordet är ditt!