fredag 20 december 2013

2013

Året närmar sig sitt slut och alla skriver eller gör krönikor.
Vilken tur att man knappt kommer ihåg när jag har gjort vad.
Året har gått upp och ner som vanligt kanske?

Jag har besökt roliga platser som t.ex.Borås, New York och Lübeck,
*******************
AIK - mitt fotbollslag som jag har årskort på sedan 1998 började spela på Friends Arena
Där folket kom i massor i början för att mest upptäcka
att dom blivit smålurade på konfekten.
Spelet på plan var ju riktigt kul emellanåt
men resten varken är eller var särskilt genomtänkt.
Gräsmattan var väl bland det sämsta man sett på länge.
T.o.m sämre än gamla Råsunda!

Bortaresan till Borås var ju riktigt kul!
AIK kom tvåa och det får man vara nöjd med

Ivan Turina R.I.P
Avled under våren och alla i fotbollsfamiljen hamnade i chock
Jag cyklade själv ner med en blomma och la i den enorma blomstermängd som
redan hade staplats på hög under dagen.
Det var rörande och tårfyllt att se att alla som saknade AIK´s målvakt
och killen som precis skulle bli pappa.
Alla AIKáre (många andra också) har sedan hyllat honom under året på många fina sätt.

Besökte också hifdif´s nya arena Tele2 Arena
i ett hetsigt derby som fick stora skriverier i tidningarna dagen efter.
Jag såg inget bråk den dagen.
Och faktum är att jag inte sett ett enda bråk under 2013.
Självklart bråkar en del och beter sig oerhört dumt åt.
Men vill du inte se bråk och gå säkert på fotboll i Sverige idag så går det bra.
Min dotter går på alla matcher i stort sett och hon har inte heller råkat illa ut.

Så visst kan du ta med familjen på fotboll.
**********************
Men mitt största minne från året var överlägset ändå
NEBO
Vi köpte i juni en underbar liten hundvalp som vi älskade så
mycket från dag 1.
Han älskade allt och alla
Rumsren blev han blixtsnabbt.
Och aldrig ett enda bekymmer eller ånger över att ha köpt en hund.
Jag blev övertygad över en natt att hunden verkligen är
människans bäste vän........överlägset!
Så därför kom beskedet över hans dåliga ben som ett knytnävsslag i ansiktet.
Och jag sörjer honom lika mycket fortfarande.
Han hade en liten nalle som han ofta bet i.
Den har jag liggande på mitt sängbord
och jag luktar på den varje kväll innan  jag släcker lampan.
För den luktar Nebo.
Och han finns hos mig varje kväll när jag somnar.
Nebo fick inte det livet han var värd till.
Men att leva ett helt liv i halt tillstånd var uteslutet.
Så nu kanske han mår bättre i sin himmel.
************************
Stormresa till Lübeck med 10 tmmar extra i bil är ju också ett minne.
Tack Bodil och Sven!
******************
New York- var ju en riktigt kul resa också.
Jag vill tacka min sambo för att hon överygade mig om att vi bara
måste flyga helikopter över Manhattan.
För det var riktigt häftigt och jag rekommenderar det varmt
*****************
Min dotter tog studenten också.
Hon är och har varit så himla duktig i skolan
Hoppas hon fortsätter med skolan.
****************
Var det i år som indianerna eller vilka det nu var förrutspådde jordens undergång?
Har alla glömt profetian 2012?
*****************
2013 ett vanligt år i mängden?
Nej inte för mig.
Har nog inte mått så dåligt som under 2013.
Men det säger kanske inte så mycket för alla är väl relativt?
******************
Hatar fortfarande FUJI Direkt och deras kundtjänst!
Köp inga produkter av dom!
******************
Fick en ny tand insatt i år också.
Det var inte billigt!
Varför är inte tandvåren lagd under den vanliga sjukvården?
Varför ska våra tänder vara en klassfråga?
*******************
Chuck Norris died in 1985. The Grim Reaper has not had the courage to tell him yet.
*********************
Nä nu blir det nog inget mer.
Tror jag tar jul-ledigt från detta också!
Ha nu en god jul och ett gott nytt år.

Avslutar med årets bild!
Och den enorma saknad jag har!

See.......y............y........a.a.a.a.a.a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!