onsdag 4 december 2013

Chef

Varför ska det vara så svårt att vara chef?
Varför har vi så svårt med konflikter i det här landet?
Det är så klart många fler länder som har så svårt med konflikter.
Men vi måste ju kunna sära på arbetsliv och privatliv.
Det är ju en sak att ge sig på en personlighet eller en sak av privat natur.
Men yrkesmässigt kan det väl inte vara så svårt.
Om du inte gör ditt jobb så måste du ju få reda på det.
*****************
Svenska skolor dåliga?
No shit!
Vi har väl ett sådant samhälle vi skapar?
Vi har väl probelm inom en lång rad områden.
Varför skulle skolan vara skonad?
Alla samhällsfunktioner är bara sämre och sämre.
Varför?
Egoismen och segregationen är två områden som jag tror är bovar.
Självklart finns det fler.
Det börjar väl kanske hemifrån.
Vilka värderingar vi har med oss till skolan och ut i samhället.
Javisst ja det är ju samhällets fel!
Glömde det.
Jag gör inget fel men får jag tag i "samhället" så ska han få
ett ordentligt kok stryk.
Eller förresten våld löser inget.
En tillrättavisning är på sin plats.

Jag gillar ändå Jan Björklund!
Rösta på FP?
Kanske!
******************
Min chef som jag har nu är den absolut sämsta jag någonsin haft.
Skrivit det tidigare men jag blir förvånad varje gång.
Folk som kommer tillbaka från sjukdom får inte ens ett
- Glad att du är tillbaka!
- Hoppas du är frisk!
Total tystnad och ingen som helst empati!
Möter jag min chef i korridoren eller någon annanstans så blir det max ett leende.
En del mail ignoreras totalt!
Ja jag har världens sämsta chef!
Nja kanske inte för inte har jag haft alla!
******************
Julen närmar sig!
**************
Chuck Norris can sneeze with his eyes open
**************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!