torsdag 5 december 2013

Motion picture



Side Effects – Steven Sonderbergh levererar nästan alltid högklassiga filmer.
Zeta-Jones, Mara och Law gör gedigna roller och gör sällan någon besviken.
Inte nu heller.
Ganska lång uppbyggnadstid på att det ska ”lossna”
och det kan vara lite segt och dra ner betyget men sen så förstår man varför.
Resultatet blir bra.
Kanske blir inte överraskningen så stor
och kanske inte heller kommer jag se filmen igen men den är bra.
Jag ger den 3 av 5.
Vad tycker du?  


Dead Man Down – Colin och Naomi är inget radarpar tycker jag.
Båda gör dock helt okey insatser i en okey film.
Slutet är inte någon höjdare utan en vanlig skjut duell a´la vilken western film som helst.
Ganska finesslös och dåligt genomförd.
Filmen är dock inte ointressant utan håller mig sittande i soffan nyfiken på hur det går.
Tycker man kan se filmen utan att känna två bortkastade timmar.
Ger den 3 av 5.
Kanske lite högt men det är nog bara för att jag faktiskt tror den får en chans till
om några år eller så.



Now you see me -  2 av 5. 
När en film vill vara intrig mässig för sin egen skull så blir det ofta bara jobbigt.
Så blir det i denna.
Bra skådisar.
Bra scenografi.
Bra miljö.
Spännande manus men varför vara så intrig mässig.
Har inte sett något så jobbigt sen ”The Black Dahlia” eller vad den nu hette.
Sök filmer av Brian DePalma så hittar du den.
Snälla se den om du gillar denna så får jag veta om du gillar den med.
Underhållande? Ja!
Spännande? Sisådär!
Bra? Nja!
Se den igen? Troligtvis inte!

Sådana här filmer bygger allting på överraskningar.
Och det går ju inte två gånger
*******************
Seeya......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!