tisdag 17 december 2013

Julfest

Julfest i institutionens namn!
Vräktigt påkostat och tvivelaktigt skött?
Nä inte mycket.

Jag är inte bitter

Sparsamt är bara förnamnet.
Vi är på jobbet i "lunchrummet".
Ett glas alkohol per person (öl/vin).
Mycket begränsat med mat.
Lite skumtomtar och chips i begränsad form.

Jag är inte bitter

Allt ordnat på frivillig basis på fritid av engagerande människor
som på sin höjd får ett tacktal av den högste chefen (även kallad prefekten här).

Jag är inte bitter!

Sen finns det förstås en kyl med lite cider och dunkvin till självkostnadspris.
Men vadå vi får väl bjuda till och ha roligt mellan 17:30 - 20:00!!!!

Jag är inte bitter

Sen kan jag bara nämna vår julklapp.
En pocket bok av en nobel vinnare är inte fy skam.
Med ett tack-kort för det gångna året på.
Inte ett muntligt ord!
Inte en kommentar om ett bra jobb (eller dåligt).
Knappt ett hej då och god jul!
Nä en chef att vara stolt över har jag då inte.

Men jag är inte bitter!

Vadå jag behöver ju knappast två eller tre Resorb efter den här kvällen.
*****************
21 dagar jul-ledigt!
Jag är bitter
*****************


















***************************

Chuck Norris makes onions cry!!!
***************************
Seeya......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!