måndag 20 januari 2014

Eddie Karlsson fd.Jönsson

Vilken flytthelg!
Men inom några dagar är allt till det normala och då ska mitt liv kunna fortsätta.
Flytten gick bra efter omständigheterna.
En ny kunskap i mitt liv är hur tung en så kallad säkerhetsdörr är.
Dörrhålet för litet och det enda som återsotd var att lyfta av dörren.
Det ska bli spännande när det ska göras igen om några få veckor.
För då ska dom gamnla ut och nya ska in.
Ångest? Ja lite!
*************
Vem är Eddie Jönsson?
En mördare som numera heter Karlsson i efternamn och lever
kanske som granne till dig eller mig?
Ska en sådan kille bli förlåten så lätt?
Varför ska jag gå runt och vara rädd för sådana människor?
Jag slutar inte att häpna över det faktum att vår "förlåtar-attityd" inte fungerar.
Och dom flesta skulle jag vilja påstå tycker liknande vad jag gör.
Varför ska inte den demokratiska massan få vad den vill?
Varför idiotförklarar man en sån stor massa med folk?
För att några förståsigpåare har vetenskapliga bevis för att vi måste
förlåta och be alla dra ett streck över allt våld och se dom göra det om och om igen.
Ge mig ett rumsrent parti som vill ha hårdare tag så får dom automatiskt min röst.
Valet 2014 i mina ögon absolut viktigaste fråga.
Brott och straff!
Vad är viktigare än vår säkerhet och trygghet?
Det är väl samhällets grundsten nummer 1 eller 2?

Han lät alltså två flickor frysa ihjäl på en öde väg!
I mina ögon är bristen på empati total och självklart ska han sona sitt brott för evigt.
Kanske inte inlåst men på något sätt ska han straffas hårt.

Läste om fallet i tidningen och blev nyfiken på vad som har hänt.
googla själv!
******************
seeya................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!