torsdag 23 januari 2014

Onsdag

Varför ska SJ visa vinst för ägaren (du och jag)?
Heter det inte folkets järnväg?
En massa folk får sparken för att SJ ska spara.
Och SJ måste rusta upp sina tåg som anses vara för gamla/dåligt skick.
Ska inte tåget vara det naturliga färdsättet i Sverige?
Vilket är bäst färdsätt för samhället?
Ur miljö aspekt?
Ekonomiskt?
Säkerhetsmässigt?
Ja det där sista är kanske inte var det bör vara!

Jag vill att det ska vara säkert,billigt och bra för miljön att jag åker tåg.
Ska det verkligen vara billigare att åka bil eller buss än tåg?
******************
Jag ser fortfarande på Paradise Hotel och jag skäms mer och mer över det.
Hur kan jag lägga ner tid på detta frivillig?
Inte helt lätt att förklara.
Men det är lite beroende framkallande.
Det är ett gäng vilsna själar som inte förstår att dom bör skämmas.
Men vad gör man inte för lite tid i rampljuset?
Varför är det så viktigt?
Varför gråter folk när dom åker ut ur programmet?
En del gråter ju som om dom förlorat en medmänniska.
Herregud!
Va stolt jag skulle vara som förälder till någon deltagare.
Kan ingen publicera en intervju med någon anhörig?
Vad tyckte du (namnet) om att din dotter har sex i tv hela tiden?
Hur känns det att din son är så himla elak mot andra i tv?

Hoppas för allt guld i världen att någon i släkten aldrig söker till något som detta!
******************
Vinter nu!
******************
Va på soptippen igår.
Eller det kanske heter returstation nu?
Det är väldigt smidigt att kuna slänga allt på sama plats
******************
MC-mässan i Göteborg i helgen.
Ska bli trevligt med lite hotellfrukost (gillar det mycket)
och drömma sig till en ny motorcykel.
Hoppas kunna hitta "drömhöjen" för min nuvarande känns lite för liten för mig.
Hoppas kunna återkomma med lite bilder.
*****************
Tja det var väl det då!
Seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!