lördag 4 januari 2014

Min jul samt 2014

Världens bästa tjatiga omtänksamma upprepande snälla mamma kom på julbesök.
Det blev lite tjafs som väntat men det blev lite uppförstorat också.
Tyckte det funkade helt okey.
Tror inte på en jul med mor nästa år dock.
Jag älskar precis som alla andra gör med sina min mamma.
*********************
Konstigt väder med en frånvaro av snö som vi pratade mycket om.
Varför så mycket stormar?
Håller träden närmast huset?
Det var saker som man funderade över under större delen av julen.
Alltså shit vad det blåste!
*********************
Före julafton ställde man sig den vanliga frågan i ett överflödigt i-land.
Hur ska jag orka all mat?
Det gick bra och jag har säkert lagt på lite vikt (ställa sig på vågen kommer inte på frågan),
Det var lite av min jul.
********************
Har börjat flytta nu till ny lägenhet.
Flyttar 1000 meter fågelvägen.
Hyrde släp idag och tog hjälp av tjejerna som var duktiga flyttgubbar hela dagen.
Dom krävde inte ens flytt-öl.
Det blir nog bra när det är gjort.
*****************
2014 är här nu och ser fram emot ett år med mycket olika händelser.
En resa till Californien står på önskelistan i juli.
Att AIK vinner ett sm-guld i fotboll står högt också.
Ny hund?
Ny motorcykel?
Bli väldigt gammal!
Nytt jobb?
Julresa till Thailand i december?
Massor kan hända och inte hända.
Har faktiskt inga krav förutom sm-guldet då!
**************
2014 kan vi få ny regering också.
Hoppas alla som bara vill ha bort Alliansen också får det bättre med Stefan Löfven och gänget.
Varför får/ska man vara så kritisk mot nuvarande regering utan att ha bättre alternativ.
Varför får man hata framröstande demokratiska regering utan att säga alternativ?
Snälla sluta hata Reinfeldt/Borg/Björklund!
Älska och framför vilka ni hejar på istället.
Jag hatar ju inte Bajen!
Jag älskar ju Gnaget!

Hoppas Sverige och hela världen får en bättre regering när alla som hatar
Alliansen lyckas rösta bort dom.

Tror absolut att Stefan med familj får ner arbetslösheten med massor av procent
Och skolan ska vi ju inte ens tala om.
Alla får bättre betyg när Stefan Löfven är lärare!
 
Och skattepengarna kommer äntligen att användas på bästa sätt.
Och nu kommer också alla som gnäller på klass-klyftorna få bidra till ett bättre samhälle.
Jag säger faktiskt grattis till Stefan Löfven redan idag.
För jag är helt övertygad att S vinner valet i höst.
Och vi alla kramas och ser en ljus framtid för Sverige.
Och jag ska minsann kräva att samhället som alla klagar på ska hjälpa mig mer
med att få mina önskemål uppfyllda.
Se ovan!
Jag är glad att många av mina klagande facebook vänner får jubla
och se vilken gigantisk skillnad det blir med ny statsminister.
*******************
Alla får självklart ha facebook som vilket instrument man vill.
Men jag kommer aldrig bry mig om folk som försöker packa på mig
uppfattningar och "gillande" som inte jag vill.
"Alla som inte kopierar detta tycker om våldtäktsmän"
"Alla som inte kopierar detta röstar på SD"
Nej jag gör vad jag vill och då och då tar jag bort tjatiga "vänner".
Kommer facebook vara lika stort 2014?
*****************
Hoppa fallskärm i Las Vegas kanske det blir!
****************
Tänk om 2014 blev året då svenskarna började använda hjärnan igen.
Och tog eget ansvar!
Och började säga tack till folk!
Och det sunda förnuftet användes överallt!
Att folk fick ta konsekvensen av sitt handlande.
Att barnen fick det dom behövde mest- kärlek och tid!
Ge mig ett av dessa så är jag nöjd.
Ta hand om er och var klok
************
Seeya............................


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!