fredag 13 juni 2014

Dop

I helgen ska jag på dop-ceremoni i Malmö.
Hoppas jag inte får se den där j-vla kollekten-håven fara fram.
Jag avskyr den i det sammanhanget.
Låt folk lägga i någon kruka vid ingången eller nåt.
Spela inte på folks samvete när man har en fin stund.
Men det hycklas ju i kyrkan också!

Det ska bli trevlig att träffa släkt, vänner och ovänner.
För det kommer bli oerhört krystat vid vissa tillfällen under denna dag.
För folk som avskyr varandra kommer träffas.
Och det ser jag fram emot.
Folks påklistrade leende som är så himla falskt så jag skrattar åt det.
Självklart kommer jag inte att börja skrika och gapa.
Utan jag kommer visa respekt mot dom som arrangerar dopet.
Men är det någon som börjar så kan jag ju alltid spy ur mig den galla
som jag någon gång skulle vilja göra mot en del i släkten.

Och mitt i allt kommer en mor stå och vara supernervös över hur
folk kommer bete sig mot varandra.
Och en annan bekymmerslös person bara kommer le åt allt.
Och det är inte jag!

Jag kommer stå avvaktande och beredd på minsta lilla.
För det är min negativt cyniska sida som visar sig då.

Min egen Mr.Hyde!
**********************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!