fredag 27 juni 2014

Luis Suarez

Nu börjar resfebern komma smygande.
**************
Luis Suarez!
Vem är det?
Jo killen som bet en annan spelare i fotbols-vm häromdagen.
Jag måste tycka till i ämnet eftersom jag anser mig vara intresserad av fotboll.
Alla har rätt till en åsikt!
Det är demokrati och det är viktigt.
Men att tycka till om en händelse och inte sätta det i relation till andra likvärdiga händelser.
Det är lite annorlunda tycker jag.
Här har vi en kille som bitit andra spelare förrut och verkar inte vare sig
sluta med det eller ta lärdom av tidigare straff.
Självklart ska killen straffas hårt.
Men det måste väl var rim och reson i straffet.
Ska inte straffet motsvara det gärningen åstadkommit?
Vi har en kille som fått en kraftig rodnad i skinnet och en stor smärta i axeln.
Chiellini som "offret" heter kan spela vidare och påverkas inte av händelsen
mer än vid själva tillfället.
Vart vill jag komma med detta?
Jo andra som håller på v med våld på fotbollsplanen som åsamkar större skada,
ska inte deras straff vara MYCKET högre i så fall?
Vi pratar om killar som har satt stopp på andra spelares karriärer.
Vi pratar om folk som fått men för livet.

Vad är rim och reson i det i mina ögon jättelånga straff som Suarez fått?
Toni Schumacher! Roy Keane! och många andra!

Sen ska vi/jag inte hyckla med att ställa frågan till mig själv.
Om Suarez spelade för mitt land och mitt lag,hur skulle vi då reagera?
Tänk Zlatan eller Anders Svensson?

En annan sida av myntet är ju att "offret" i bit-attacken är inte världens
bästa Moder Theresa heller.
Och det skapar ju också en liten asterix i denna diskussion.
Men det påverkar ju inte själva handlingen.

Och ska tredje part verkligen bli bestraffade för detta?
Hans arbetsgivare och löneutbetalare?

Jag tycker Luis Suarez ska få böter och avstängd från landskamper (typ 10 matcher).
Jag tycker inte detta är en solklar historia och straff men vi måste stoppa dessa handlingar.
*******************
Idag ska vi på After Work pub med jobbet.
Och då är det en människa som kräver vart vi ska gå.
Annars följer inte hen med.
Det är ju bara så superbarnsligt så jag storknar.
När folk ställer ultimatum så går jag i taket.
Då har jag bra lust att säga tack för mig och hej då.
När man är en större mängd människor så kan man ju lyssna på folks åsikter.
Innan man blir tjurskallig som ett barn i trotsåldern.
*********************
Stendött på jobbet idag och jag gör väl ungefär ingenting!
*********************
 
Fotboll läker alla sår!
*********************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!