torsdag 19 juni 2014

Midsommar

Midsommar!
En svensk högtid med ett säkert väderinslag i form av regn och kyla.
Snart lika säkert som en svinkall valborg?
Eller en kanonvarm 23 maj?
Vadå 23 Maj?
Jo min dotter fyller år då och det är ALLTID fint väder då.
Tror det har varit det 18-19 gånger av dom 20 åren hon levt!

Det blir Dalarna för mig och titta på fotbolls-vm.
Skönt att matcherna går på kvällen/natten.
Då stör man ju inte så många.
*****************
Fotbolls-vm.
Ingen gillar fotboll,men alla har en åsikt om matcherna på tv.
Varför ha en negativ åsikt om något man ändå inte är intresserat av?
Jag säger aldrig någonting om "Mello" och låtarna där.
- oj vad dom filmar!
- varför gör dom inte fler mål
- dom passar ju inte framåt
- dom bara gnäller
Detta är några av kommentarerna jag får stå ut med att höra av
arbetskamrater och ointresserade vänner.
Jag bara sitter tyst och svarar knappt på dessa försök till
Jag-är-inte-intresserad-men-vill-vara-med-i-det-som-är-inne-just-nu.
Lägg ner!
Jag vill inte höra.
Jag är jätteintresserad och ser alla matcher så mycket jag kan.
Har hittils missat två nattmatcher och vill prata med likasinnade.

Så snälla är du inte intresserad,prata med likasinnade!
********************
Snart åker vi till Kalifornien!
Ska bli så himla kul!
********************
Twitter är bra mycket roligare än Facebook!
*******************
Nya Cruise filmen är jättebra!
Men du behöver inte se den i 3D.
Får lite Måndag Hela Veckan vibbar av den!
******************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!