fredag 29 maj 2015

Barn

Nu är jag upprörd igen!

På jobbet så har vi en stor ljusgård där folk sitter och äter sin lunch.
Idag är det en kollega som har tagit med sig sitt barn.
Inget fel med det!
I ljusgården stör barnet ingen.
Jag förstår också barn som inte kan sitta still.
Det är fullt normalt.
I samband med ät-platserna så har vi två soffgrupper.
När jag tittar in i ljusgården så hoppar barnet med skorna på i sofforna.
Springer fram och tillbaka i sofforna.
Hela matsalen är i stort sett full med folk.
Jag säger åt barnet att sluta hoppa i sofforna.
Då får JAG det onda ögat från många som sitter och äter.
Är det bara jag eller har hela världen blivit galen?
Vad är det med folk?
Är alla helt dumma i huvudet?
Är jag en barn-hatare för att jag tycker som jag gör?
Ja!
Då HATAR jag barn!
Jag fattar inte den totalt flata inställning vi har till våra barn idag.
Tar du med barn till jobbet så får du väl ta hand om dom också.
Ska barn hoppa i våra soffor med skor på?
Jag ska öppet erkänna att hade jag fått bestämma så skulle barn på arbetsplatser inte vara tillåtet.
Vad ska dom göra på jobbet?

Jag vill också påstå att detta är det första fel vi gör med våra barn idag.
Vi tillåter allting och tycker det är hemskt när andra beter sig så!
Varför ska inte barn lära sig att uppföra sig?
Jag kräks på den här "fria" uppfostran vi håller på med.

Respekten för andra och andras tillhörigheter försvinner helt!
Jag struntar i vad som händer i folks hem men på gemensamma platser så måste ju
vi tänka med sunt förnuft!

Vi svenskar blir bara dummare och dummare!
Kom inte och säg "dessa dumma amerikaner"!
Vi är i kapp dom om inte redan förbi.

Och sa jag inte det så säger jag det nu.
Folk som inte tar hand om sina barn ska inte ha barn!
Köp en ny tv istället!

Jag kom ihåg en person här vid en diskussion som sa att lärare
ska väl kunna ta ett slag från en elev!
Den personen är chef på mitt jobb!
Inte över mig!

Förresten så jobbar jag på Karolinska Institutet/
Medicinsk epidemiologi och Biostatistik (MEB)
**************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!