torsdag 21 maj 2015

Media

Jaha då skrivs det mycket om Isis-krigare som ska få rehab i Sverige.
Det skrivs om lägenheter och jobb!
Vad är sant och inte sant i den frågan?
Folk tävlar om vad man kan skriva om detta.
Jag tänker bara att fortsättningen på detta blir kul att följa.
Eller inte!
Jag är så himla trött på allt skit som pågår i det här landet.
Skiter ofta i att titta och lyssna på nyheter numera.
Det är ju samma varje dag.
Men nästa val till riksdagen blir ett av dom roligaste tycker jag.
För kommer verkligen politikerna lyssna på folkets röst?
Jag gissar att som det är nu så kommer ett extremt parti växa allt mer.
Och dom som inte röstar på detta parti kommer såga folket längs fotknölarna.
För så kan man inte tycka!
Men det gör vi ju!
Att vi har olika saker i samhället som vi förtjänar är ju sant.
Men har vi verkligen den media som speglar samhället idag?
Alla skriver och tjatar på vår överklass i det här landet.
Ja det är bra att det görs.
Men vilka är det som skriver om dom?
Vilka döljer sig bakom alla åsikter?
Vilka är dessa vänster/milj sympatisörer som hatar rika och SD-folk?
Varför är all media som skriver eller tycker vänster folk?
Varför skriver ingen "accepterad" media människa åt andra hållet?
Uppenbarligen är en stor del av svenskarna emot det som pågår just nu.
Alla vill ha bort tiggeriet en på olika sätt.
Alla vill göra något åt det som gör oss arga.
Men vi gillar saker på facebook och det kanske inte är rätt sätt.
Så då kanske det återstår att rösta.
Och jag längtar till det resultatet.
Hur ska media kunna kväva det resultatet!
************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!