måndag 9 november 2015

Spectre



Jag såg nya Bond filmen häromdagen.
Den har ju blivit hyllad i media och verkar ha gjort succé.
Jag säger det först att jag gillar inte Daniel Craig.
Han har det elaka men inte glimten i ögat.
Jag är en oerhört konservativ Bond-fantast ska sägas.
Men detta politiskt korrekta som man får snyggt levererat
ger inte mig någonting mer än 2 timmar och 28 minuter vanlig action.
Mission Impossible är mer Bond än Bond själv numera.
Vad är skillnaden på Bond och Bourne?
Varför kan inte Bond få vara Bond?
Innovativa lösningar och spänning med en massa glimten-i-ögat humor.
Varför ska Bond utvecklas till att bli en vanlig person som dig och mig?
Han är ju en slags superhjälte.
Tycker till och med Brosnan va bättre som Bond.
Men Craig har ju ett annat manus att jobba med.
Snygg action javisst!
Spänning? Knappast!
Jag har sett detta i så många filmer nu så Bond kan heta
eller vara vem som helst.
Ger filmen godkänt för den är ju inte tråkig.
Men mer än så?
Nej! 2 av 5 i betyg tyvärr.
Förväntningarna är självklart högre än en vanlig action
därför det låga betyget.
***************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!