måndag 14 december 2015

Polis

Det finns hur mycket som helst att säga om den här bilden.


Självklart har det kommit ut av en viss kategori av åsiktsmaskiner.
Det vet jag med.
Men jag väljer att se den på mitt sätt.
Och det är vart mina skattepengar går någonstans.
Det går att tycka vad man vill om ensamstående mammor som är nyanlända.
Det är ju ett bidrag som dom får och inget annat.
Jag vet inte vart dom pengarna ska räcka till.
Så det lägger jag åt sidan.
Men polisen får ju lön.
Och det är något annat.
Jag vill ha en polis på våra gator och torg som gör sitt 
allra yttersta för att vi ska vara säkra från allt hemskt.
Det får kosta vad det kosta vill utan att det blir ologiskt.
Polis blir man ju inte för att bli rik på pengar.
Utan att bli rik på så mycket annat.
Men dom måste ju ha en rimlig lön.
Folk ska ju inte dra sig för att söka till polisen för att dom inte klarar sig på lönen.
Vi måste ju ha fler sökande än det finns platser till att börja med,
Dom bästa ska ju bli poliser.
Inte alla som vill!
Jag vill höja statusen på våra underbara poliser som skyddar mig
från den ondska som finns.
Ge dom bara fler verktyg så får vi en bra poliskår.
Tror t.ex. polisen vill se högre straff och mer anpassade lagar.
Buset kommer ju ut så fort igen

Sen tycker jag nyanlända ensamstående ska börja med existensminimum
Och behovs prövas därifrån.

p.s. Jag tjänar mindre än den ensamstående men mer än Carina.
********************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!